شاید تا به حال فکر نمی‌کردید که فقط یک تغییر رنگ در دسته حبوبات می‌تواند تا چه اندازه ارزش غذایی آنها را از دیگران متفاوت کند. ماش هم آن دسته از حبوبات است که کمتر کسی آن را با پسوند رنگی صدا می‌زده است. بله، اکثراً ماش را به همین شکل ساده، فقط ماش صدا می‌کردیم! اما خوب، اینطور نیست و ماش سیاه یکی از حبوبات خاص است که به دلیل متراکم بودن مواد مغذی در آن، ارزش غذایی بسیار بالایی به نسبت هم رده‌های خود دارد. دسته حبوبات بومی کشور هندوستان و دانه‌ای سرشار از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین و فیبر که آ

بازدیدی کننده گرامی :
شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله با موضوع خواص ماش سیاه | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی می باشید. در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت های این محصول به صورت مستقیم از کارخانه سالم سازان آذر با برند معروف کرالیچین را دارید, لطفا با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت شده و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه سالم سازان آذر با شماره مدیر فروش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره خرید و یا لیست قیمت اقدام نمایید .
صفحه اصلی سایت سالم سازان آذر (کرالیچین)


شاید تا به حال فکر نمی‌کردید که فقط یک تغییر رنگ در دسته حبوبات می‌تواند تا چه اندازه ارزش غذایی آنها را از دیگران متفاوت کند. ماش هم آن دسته از حبوبات است که کمتر کسی آن را با پسوند رنگی صدا می‌زده است. بله، اکثراً ماش را به همین شکل ساده، فقط ماش صدا می‌کردیم! اما خوب، اینطور نیست و ماش سیاه یکی از حبوبات خاص است که به دلیل متراکم بودن مواد مغذی در آن، ارزش غذایی بسیار بالایی به نسبت هم رده‌های خود دارد. دسته حبوبات بومی کشور هندوستان و دانه‌ای سرشار از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین و فیبر که آ

خواص ماش سیاه | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی



اگر مي‌خواهيد هضم غذايتان آسان شود، همانند اكثر حبوبات، ماش سياه داراي فيبر بالاست، برابر 18.3 گرم يا معادل 73.2 درصد نياز روزانه در هر 100 گرم مصرفي اين دانه. اين رقم فوق‌العاده بيشتر از ساير مواد غذايي هم رده اين دانه است، كه 92 درصد بيشتر از آنها است. اين ويژگي به خصوص براي افرادي كه مشكلات گوارشي دارند، يك نعمت است. مصرف ماش سياه مي‌تواند حركت روده را تسهيل كرده و مشكل يبوست را رفع كند. وجود فيبر بالا همچنين باعث بهبود جذب مواد مغذي در روده مي‌شود و در نتيجه شما از مواد غذايي مصرفي خود بيشترين فايده را مي‌بريد.

اگر مي‌خواهيد سطح انرژي بالايي داشته باشيد، مصرف ماش سياه كه مقدار قابل توجهي آهن دارد، مي‌تواند براي شما بسيار مفيد باشد. هر 100 گرم ماش سياه شامل حدود 8 ميلي‌گرم آهن است كه معادل 95 درصد نياز روزانه شما به آهن است. آهن عنصر اساسي در توليد گلبول‌هاي قرمز خون و انتقال اكسيژن به اندام‌هاي بدن است. اين ماده غذايي مي‌تواند بهبود سطح انرژي شما را تسهيل كرده و از ضعف ناشي از كمبود آهن كمك كند. علاوه بر آهن، هر 100 گرم ماش سياه حاوي 341 كيلوكالري انرژي است كه معادل 17 درصد نياز روزانه شما به انرژي است.

اگر مي‌خواهيد تراكم استخوان شما با افزايش سن تقويت شود، مصرف ماش سياه كه حاوي مواد معدني مهمي مانند كلسيم، فسفر، پتاسيم، آهن و منيزيم است، مي‌تواند بسيار مفيد باشد. اين مواد معدني براي حفظ تراكم مواد معدني مورد نياز استخوان‌هاي بدن تأثير مستقيم دارند. با مصرف ماش سياه، ميزان مصرف اين مواد معدني را به طور معقولي تامين مي‌كنيد، كه مي‌تواند به جلوگيري از پوكي استخوان و دردهاي مفصلي در اثر روند پيري كمك كند. در زير ميزان درصد مواد معدني مذكور در هر 100 گرم ماش سياه آمده است:

  • كلسيم: 138 ميلي‌گرم (معادل 14 درصد نياز روزانه)
  • فسفر: 379 ميلي‌گرم (معادل 54 درصد نياز روزانه)
  • منيزيم: 267 ميلي‌گرم (معادل 64 درصد نياز روزانه)
  • پتاسيم: 983 ميلي‌گرم (معادل 29 درصد نياز روزانه)

مصرف ماش سياه مي‌تواند به حفظ تراكم استخوان‌ها و ارتقاي سلامت استخوان‌هاي شما كمك كند.


اگر مي‌خواهيد سطح قند خون شما كنترل شود، مصرف ماش سياه مي‌تواند مفيد باشد. فيبر در ماش سياه نقش مهمي در كنترل سطح قند خون دارد. با مصرف مواد غذايي حاوي فيبر، تعادل انسولين و گلوكز خون حفظ مي‌شود و در نتيجه ريسك ابتلا به ديابت كاهش مي‌يابد. شاخص گليسميك ماش سياه 43 است، به اين معني كه پس از مصرف آن، سطح قند خون به اندازه زيادي افزايش نمي‌يابد. لذا، بهتر است با دقت و با توجه به نيازهاي شخصي خود، مصرف ماش سياه را در نظر بگيريد.
اگر مي‌خواهيد پوستي سالم داشته باشيد، ماش سياه مي‌تواند به شما كمك كند. در طب آيورودا، جوشانده يا خمير ماش سياه براي درمان بيماري‌هاي پوستي استفاده مي‌شود. اين دانه داراي سطح بالايي از مواد معدني مانند كلسيم، فسفر و منيزيوم است. همچنين، حاوي ويتامين‌هاي مهمي نيز مي‌باشد. به عنوان مثال، داشتن ويتامين B-6 (با ميزان 22 درصد نياز روزانه در هر 100 گرم) و ويتامين B-1 (با ميزان 23 درصد نياز روزانه در هر 100 گرم)، ويتامين B-3 (با ميزان 9 درصد نياز روزانه در هر 100 گرم) و ويتامين B-2 (با ميزان 20 درصد نياز روزانه در هر 100 گرم) به رفع التهابات پوستي، لايه برداري و تحريك جريان خون در پوست كمك مي‌كند. همچنين، ماش سياه مي‌تواند به كاهش سوزش ناشي از آفتاب سوختگي و بهبود علائم آكنه بر روي پوست كمك كند.

هر چه هست، اين "اگرها" نيازمند تفكر هستند. براي همه افرادي كه به دنبال يك تغذيه سالم هستند، اهميت بسياري دارد كه مواد غذايي با ارزش تغذيه‌اي بالا را در رژيم غذايي خود در نظر بگيرند. ماش سياه مي‌تواند يكي از انواع حبوبات باشد كه در رژيم گياهخواري يا وگانيسم استفاده مي‌شود. با اين حال، اين فقط يك نمونه است و مي‌تواند يك شروع كوچك و يك الگوي تغيير در عادت‌هاي غذايي باشد. بنابراين، مهم است كه به درستي مطالعه كنيد و با تفكر باز تصميم بگيريد.

خواص ماش سياه | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت سالم سازان آذر با برند كراليچين در واقع كارخانه اي براي بسته بندي با كيفيت اعلا, سالم , زيبا و با هدف خدمت رساني هرچه بهتر و بيشتر به هموطنان عزيز و بالا بردن سطح كيفي و كمي هرگونه ماده غذايي قابل بسته بندي مثل ادويه جات , خشكبار , حبوبات, قندوشكر و ... مي باشد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد. در اين مطلب به موضوعات متنوع خواص ماش براي كبد چرب-خواص ماش در طب سنتي-خواص ماش سبز براي كودكان-خواص ماش پلو براي اسهال-خواص قره ماش براي انسان خواهيم پرداخت . ما كليه محصولات خود را از جمله انواع خواص ماش سياه را باضمانت كيفيت برتر كالا در اختيار خريداران و مشتريان عزيز قرار مي دهيم و همچنين آماده همكاري با نهادها و ارگان هاي دولتي خصوصي و نيمه خصوصي مي باشيم.
خواص ماش سياه | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين همچنين افتخار خود مي داند كه در ارائه و فروش انواع خواص ماش سياه در خدمت شما بزرگواران باشد .لطفا جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد خواص ماش براي كبد چرب-خواص ماش در طب سنتي-خواص ماش سبز براي كودكان-خواص ماش پلو براي اسهال-خواص قره ماش براي انسان با ما همراه باشيد. شما هموطنان عزيز مي توانيد با خيال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از خواص ماش سياه را در شركت عظيم سالم سازان اذر بررسي و انتخاب نماييد و ما نيز به شما خريداران محترم تضمين بالاترين كيفيت محصولات موجود در بازار را خواهيم داد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد.

خواص ماش سياه | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي توليد شده توسط شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين مي باشد. محصولات عمده و مهم اين كارخانه عبارتنداز خشكبار - ادويه جات- پودريجات - حبوبات - غلات -قندوشكر - چاي و خواص ماش سياه و خواص ماش براي كبد چرب-خواص ماش در طب سنتي-خواص ماش سبز براي كودكان-خواص ماش پلو براي اسهال-خواص قره ماش براي انسان كه به همراه محصول جديد به نام پول بيبر (pulbiber) مي باشد، توليد پول بيبر (pulbiber) در ابتدا به طور خاص در انحصار كشور تركيه بود. ما مفتخريم توانسته اييم پول بيبر (pulbiber) را با مدرنترين دستگاه هاي روز دنيا در داخل ايران توليد نماييم.

 

خواص ماش سياه | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي

آنچه در مورد خواص ماش سياه نمي‌دانيد
شايد تا به حال فكر نمي‌كرديد كه فقط يك تغيير رنگ در دسته حبوبات مي‌تواند تا چه اندازه ارزش غذايي آنها را از ديگران متفاوت كند. ماش هم آن دسته از حبوبات است كه كمتر كسي آن را با پسوند رنگي صدا مي‌زده است. بله اكثرا ماش را به همين شكل ساده فقط ماش صدا مي‌كرديم! اما خوب اينطور نيست و ماش سياه يكي از حبوبات خاص است كه به دليل متراكم بودن مواد مغذي در آن ارزش غذايي بسيار بالايي به نسبت هم رده‌هاي خود دارد. دسته حبوبات بومي كشور هندوستان و دانه‌اي سرشار از پروتئين، مواد معدني، ويتامين و فيبر كه آن را به يكي از مواد مفيد در رژيم گياهخواري و وگانيسم و همچنين افراد علاقمند به تغذيه سالم تبديل كرده است.
بهتر است در اينجا نگاهي به خاصيت‌هاي جالب توجه اين دانه مقوي بيندازيم. حتما در انتهاي اين مقاله حداقل نيمه تفكري به تهيه آن خواهيد كرد.
اگر مي‌خواهيد هضم غذايتان آسان شود…
همانند اكثر حبوبات، ماش سياه داراي فيبر بالا برابر ۱۸/۳ گرم و معادل ۷۳/۲ درصد نياز روزانه در هر ۱۰۰ گرم مصرفي اين دانه است. رقمي فوق العاده كه ۹۲ درصد بيشتر از ساير مواد غذايي هم رده اين دانه است. اين خاصيت بخصوص براي افرادي كه داراي مشكلات گوارشي هستند يك نعمت است. تسهيل كننده حركت روده و رفع مشكل يبوست. وجود فيبر بالا اين خوبي را هم دارد كه جذب مواد مغذي در داخل روده را نيز بهتر كرده و در نتيجه شما از ماده غذايي مصرفي خود بيشترين فايده را مي‌بريد.
اگر مي‌خواهيد سطح انرژي بالايي داشته باشيد…
مقدار قابل توجه آهن در ماش سياه كه معادل ۹۵ درصد نياز روزانه (۸ ميلي گرم) در هر ۱۰۰ گرم است، آن را به ماده غذايي ايده‌آلي براي افزايش سطح انرژي بدن و رفع بيحالي تبديل مي‌كند. همه مي‌دانيم كه آهن عنصر اصلي توليد گلبول‌هاي قرمز خون و روان كننده جريان اكسيژن در خون و در نتيجه انتقال آن به اندام‌هاي بدن است. اين موضوع به طور مستقيم به افزايش سطح انرژي و رفع ضعف ناشي از كمبود آهن كمك مي‌كند. بجز اين موارد هر ۱۰۰ گرم ماش سياه ۳۴۱ كيلوكالري انرژي دارد كه معادل ۱۷ درصد نياز روزانه يك فرد است.
اگر مي‌خواهيد تراكم استخوان شما با افزايش سن تقويت شود…
كلسيم، فسفر، پتاسيم، آهن و منيزيم؛ كلكسيوني از انواع مواد معدني در ماش سياه كه وجود آنها تاثير مستقيم در حفظ تراكم مواد معدني مورد نياز استخوان‌هاي بدن دارد. نكته‌اي كه باعث كاهش دردهاي مفصلي و جلوگيري از پوكي استخوان به مرور زمان و افزايش سن است. نگاهي به ميزان درصد اين كلكسيون در مواد معدني بيندازيم:
كلسيم:۱۳۸ ميلي گرم در هر ۱۰۰ گرم؛ معادل ۱۴ درصد نياز روزانه
فسفر:۳۷۹ ميلي گرم در هر ۱۰۰ گرم؛ معادل ۵۴ درصد نياز روزانه
منيزيم: ۲۶۷ ميلي گرم در هر ۱۰۰ گرم؛ معادل ۶۴ درصد نياز روزانه
پتاسيم: ۹۸۳ ميلي گرم در هر ۱۰۰ گرم؛ معادل ۲۹ درصد نياز روزانه
اگر مي‌خواهيد سطح قند خون شما كنترل شود…
در اينجا باز هم صحبت از فيبر است و نقش آن در كنترل سطح قند خون؛ ماده‌اي كه مي‌تواند به تعادل انسولين و گلوكز خون و در نتيجه كاهش ريسك ابتلا به ديابت كمك كند. شاخص گلايسميك ماش سياه ۴۳ است و از اين لحاظ جزء دسته موادي است كه پس از مصرف سطح قند خون را افزايش چنداني نمي‌دهد. در اين نقطه لازم است متفكرانه‌تر به مصرف ماش سياه توجه كنيد.
اگر مي‌خواهيد يك منبع پروتئين گياهي داشته باشيد…
وجود ۲۵ گرم پروتئين در هر ۱۰۰ گرم معادل ۶۰ درصد نياز روزانه، ماش سياه را در دسته منابع مهم پروتئيني براي گياهخواران و يا وگان‌ها تبديل كرده است. از طرفي اين پروتئين انتخابي عالي براي تقويت بافت عضله‌اي و بدنسازاني است كه بدنبال قوي كردن بدن خود هستند.
اگر مي‌خواهيد پوستي سالم داشته باشيد…
در طب آيورودا جوشانده يا خمير ماش سياه براي درمان انواع بيماري‌هاي پوستي استفاده مي‌شود. سطح بالاي مواد معدني كلسيم، فسفر و منيزيوم و ويتامين‌هاي موجود در اين دانه نظير ويتامين ب-۶ (۲۲ درصد نياز روزانه در هر ۱۰۰ گرم) و ويتامين ب-۱(۲۳ درصد نياز روزانه در ۱۰۰ گرم)، ويتامين ب-۳ (۹ درصد نياز روزانه در ۱۰۰ گرم)، ويتامين ب-۲ (۲۰ درصد نياز روزانه در ۱۰۰ گرم) و ….. در رفع التهابات پوستي، لايه برداري و تحريك جريان خون در پوست كمك زيادي مي‌كنند. كاهش سوزش ناشي از آفتاب سوختگي و علائم آكنه بر روي پوست از ساير مواردي است كه ماش سياه در آن نقش بازي مي‌كند.
اگر مي‌خواهيد درد و التهاب نقاط مختلف بدنتان كاهش يابد…
ماش سياه در طب آيورودا يك مرهم موثر در تسكين درد و التهاب است. مواد مغذي و ويتامين‌هاي موجود در جوشانده يا عصاره ماش سياه بدليل خواص تسكين دهنده خود مي‌توانند مناطق تحريك شده در بدن را تسكين دهند.
اگر مي خواهيد قلبي سالم داشته باشيد…
تركيب سه گانه فيبر، پتاسيم و منيزيم در ماش سياه يك معجون براي سلامت قلب است. فيبري كه به تعادل كلسترول در بدن و جلوگيري از سفت شدن رگ‌ها كمك مي‌كند؛ پتاسيمي كه تنش در رگ‌هاي خوني و عروق را كاهش مي‌دهد و منيزيمي كه كمك كننده به بهتر شدن جريان خون در رگ‌ها و در نتيجه كاهش فشار خون است. در اينجا مي‌توان گفت كه همه خوبان جمعند.
ايست..اگر مشكلات كليوي داريد احتياط كنيد…
يكي از عوارض گزارش شده در مصرف ماش سياه، تاثير قابل توجه آن بر افزايش سطح اسيد اوريك خون است. بنابراين افرادي كه مشكلات كليوي، سنگ كليه، سنگ كيسه صفرا يا نقرس دارند مصرف ماش سياه مي‌تواند براي آنها مشكل‌زا باشد. بنابراين قبل از افزودن ماش سياه به رژيم غذايي روزانه خود با پزشك و يا متخصص تغذيه خود در اين مورد صحبت كنيد.
خواص ماش سياه | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - در اين مقاله در مورد موضوعات خواص ماش براي كبد چرب-خواص ماش در طب سنتي-خواص ماش سبز براي كودكان-خواص ماش پلو براي اسهال-خواص قره ماش براي انسان مختصر صحبت كرديم. در پايان مجددا تاكيد مي نماييم كه ما در شركت عظيم سالم سازان اذر با برند كراليچين تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا بتوانيم محصولات خود را با كيفيتي برتر در ايران طراحي و توليد نموده و بدون واسطه تقديم مشتريان نماييم. ما مقتدرانه مدعي هستيم تمام قوانين استاندارد هاي ايران و بين المللي را رعايت كرده و سعي داريم در آينده اي نزديك با گسترش بسته بندي انواع بيشتري از مواد غذايي و استفاده از تجهيزات و ماشين الات متنوع تر و بروزتر اروپايي , به درخواست هاي بازار ايران و حتي خارج ايران جامعه عمل بپوشانيم .شما عزيزان مي توانيد با ما با شماره تماس هاي 02166343279 – 09909070811 و دفتر مركزي : 66343279 -021  در ارتباط باشيد.

 

 

 

اطلاعات تماس


آذربایجان غربی - منطقه آزاد ماکو - شهرک صنعتی شماره یک - پلاک 6
مشاوره خرید: 34342855-044 -- 09909070811
© 2018 Salem sazan Azar. All rights reserved | unit It

آمار امروز :

بازدید امروز 256 بازدید دیروز 309 بازدید کل 593112

شرکت سالم سازان آذر با برند کرالیچین بسته بندی و پخش عمده انواع ادویه جات, بسته بندی و فروش عمده فلفل قرمز ترکی, ادویه pul biber بیبر, بسته بندی و پخش عمده انواع حبوبات, بسته بندی و پخش عمده انواع خشکبار, بسته بندی و پخش عمده انواع غلات فروش و پخش عمده به مراکز زیارتی – اقامتی-هتل ها-رستوران ها-کارخانجات-آماده همکاری با شرکت های پخش سراسر ایران .